Soubory v Open programu Loutkářské Chrudimi

Milej pane, umřel soused
Kohoutek, Chrudim

28. 6. 2019 19.00
Divadlo Karla Pippicha
50 minut / od 12 let

O inscenaci
Komponovaný pořad pojednávající slovem, zpěvem a tancem o dětství, smrti a sexualitě.

KDYŽ JSME BYLI MALÝ, TAK TO BYLO HEZKÝ
Zatímco dětství našich předků je v pramenech zpracováno dostatečně, to naše se stává předmětem zájmu etnografů až v poslední době. Etnografové řekli, že ty koniny, které si pamatujeme z dětství, se už dají považovat za folklor. Tak proč ho nezpracovat?

Námět a scénář / Šárka Kratochvílová
Hudební úpravy / Pavel Maťátko
Režie / Martin Pacek
Výtvarná spolupráce / Kamila Skopová

MILEJ PANE, UMŘEL SOUSED
... a na co se bude jednou vzpomínat nad vaším hrobem? Funusní humorka dokladující, že „o mrtvých jen dobře“ neplatilo ani u našich předků.

Námět, texty, choreografie / Šárka Kratochvílová
Hudební úpravy / Ondřej Veselý

NESAHEJ MI NA KOLÍNKA…
Lehce pohoršlivý výběr ze sbírek písní, který mnohé překvapí, jiné vzruší a některé snad pobaví. Výběr lechtivých, ale o to autentičtějších písní ze sbírek Jana Janíka z Bratřic a ze sbírky Kryptadia Karla Josefa Obrátila, jejichž texty neprošly cenzurou obrozenců a dalších.

Námět / výběr písní a choreografie / Šárka Kratochvílová
Hudební úpravy / Jan Voves
Výtvarná spolupráce / Kamila Skopová

O souboru
Národopisný soubor Kohoutek byl založen v roce 1984. V posledních letech svým divákům představuje nově budovaný repertoár, jehož společným jmenovatelem je netradiční výběr a přístup k vybranému tématu za použití osobitých výrazových prostředků. Soubor má v současné době bezmála čtyřicet členů.
Těžiště práce Kohoutku je ve studiu, oživování a jevištní stylizaci původních písní, hudebních zápisů, tanců a obyčejů lidu Chrudimska, Nasavrcka, Polabí a částečně Českého Horácka. V repertoáru souboru lze najít tematická pásma tanců a písní východních Čech, ve scénické podobě soubor uchovává řadu lidových zvyků (masopust, máje, Svatojanské, Vánoce).

Kontakt: www.nskohoutek.cz


Kráva v teleti
Studio SENior, Olomouc

28. 6. 2019 20.00
MS Slavoj
50 minut / od 15 let

O inscenaci
Inspirováno tvorbou Sylvie Plath.
Sylvia Plath (1932 - 1963), americká básnířka, neustále se zmítající v rozporu mezi uměleckou kariérou a manželským životem, se sklonem k hlubokým depresím. Život v domácnosti vnímala jako ubíjející stereotyp. Ve své poezii hledala smysl vlastní existence, hledala absolutní dokonalost. Dílo a svět slov – to bylo její poslání. Její básně se staly pro členky Studia SENior základem pro objevování snů ukrytých v každé ženě; poodhalily vnitřní rozpolcenost Sylvie Plathové: žena, matka, manželka oplývající velkým darem vytvářet fascinující, silné a spalující básnické obrazy: „…vytrysklá krev je poezie a není k zastavení…“ Jevištní báseň s prvky loutkového/ výtvarného divadla.

Režie: Dora Bouzková, Jana Jurkasová
Dramaturgie: Jana Jurkasová
Lektorská spolupráce: Jiřina Vacková
Výtvarná spolupráce: Jarmila Ketmanová
Hrají: Marta Cvoligová, Jarmila Ketmanová, Drahomíra Králíčková, Dana Kubisová, Jitka Kvapilová, Olga Kvapilová, Jana Přichystalová, Marcela Příhodová

O souboru
Dramatický kurz SENior je unikátní projekt Divadla na cucky. Senioři se v průběhu kurzu učí, jak rozeznít svůj hlas, rozvíjet tvořivost, setkávají se s taneční a pohybovou průpravou a dalšími oblastmi dramatického a slovesného umění, např. storytellingem, tvůrčím psaním apod. To vše s divadelní lektorkou a také s externími umělci. Po absolvování ročního kurzu někteří pokračují ve Studiu SENior, kde se pod vedením profesionálních umělců věnují autorským divadelním projektům.

Kontakt: www.divadlonacucky.cz


Aero
Odivo, Banská Bystrica, Slovensko

29. 6. 2019 9.00, 11.00
MED
30 minut / od 1 roku

O inscenaci
Inscenace pro nejmenší, jejich rodiče a všechny, kteří mají chuť uletět. Pro vznik své vzdušné laboratoře se banskobystrické divadelní seskupení Odivo nechalo inspirovat jedním z přírodních živlů: vzduchem. Vzduchem, jehož vibrace vytvářejí hudbu a různé jiné impulsy k asociacím a obrazem o létání nebo pohybu věcí.
Aero je o vztahu k létání, k pohybu ve vzduchu => proudění rozhýbává různé materiály => vzduchové vibrace tvoří hudbu => vzdušná laboratoř pro děti od 1,5 let, jejich rodiče a všechny, kteří mají chuť uletět =>

Režie: Monika Kováčová
Scéna, kostýmy: Ivana Macková
Hudba: Matej Háasz
Světla: Milan Slama
Hrají: Mária Danadová, Juraj Smutný

O souboru
Odivo je nezávislé divadelní seskupení založené v roce 2014. Vytváří inovativní autorské a loutkové projekty a ve spolupráci s umělci z různých odvětví rozvíjí vlastní divadelní jazyk. Za svou tvorbu získalo ocenění na mezinárodních festivalech v Bulharsku, v Polsku, v Chorvatsku a v Česku.

Kontakt: www.odivo.sk


Útěk / work - in - progress
Studio DAMÚZA, Praha

29. 6. 2019 10.00
Malá scéna DIVADLO KARLA PIPPICHA
45 minut / od 6 let

O inscenaci
Dva kroky - nádech, dva kroky - výdech. Ohnout kolena. Podívej se přímo vpřed. Nepřestávej běžet.
Loutkové představení pro děti podle knihy slovenského autora Marka Vadase, vypráví příběh o malém chlapci a jeho otci, kteří museli utéct ze svého rodného města. Na cestě potkají mnoho cizích lidí a vidí mnoho nepřátelských míst. Zdá se, že na zemi není místo, kde by mohli zůstat a žít v klidu. Poté, co chlapec ztratí svého otce, musí dokončit cestu sám. S trochou pomoci od nečekaného přítele se mu podaří najít otce, a protože pro ně na tomto světě není místo, nacházejí svůj nový domov někde jinde...
Po představení následuje diskuze s diváky.

Režie: Katarína Vrbová
Dramaturgie: Marek Turošík
Scénografie: Zuzana Vítková
Hrají: Réka Deák, Husam Abed
Hudba: Matěj Heinzl nebo Jakub Šulík

O souboru
Studio DAMÚZA působí na divadelní scéně již od roku 1999. Bylo spjato se stejnojmenným prostorem ve středověkém sklepení domu Řetězová 10 na Starém městě. V červnu 2004 o tento prostor DAMÚZA přišla a chvíli hledala svoji tvář mimo jiné jako stálý host divadla Na Zábradlí.
V současné době se pod značkou DAMÚZA skrývá produkční a producentská jednotka podporující neotřelé divadelníky, hudebníky a ostatní především vizuální umělce, kteří nechtějí zapadat do běžného divadelního provozu, ale chtějí objevovat, provokovat, zkoumat.

Kontakt: www.damuza.cz


Vodnické štěstí
Divadlo Dokola, Tábor

29. 6. 2019 11.00
Stan za Divadlem Karla Pippicha
50 minut / od 3 let

O inscenaci
Byl jeden tuze zamilovaný vodník a jedna tuze zamilovaná víla. K tomu ještě starý mlýn, malá tůň a na kopci zámek. A v tom zámku žije knížepán, co by získal vílu rád. Naštěstí se světem toulá vysloužilý voják Jíra. Sílu má za tři, odvahy plný pytel a dobrotisko, to on je, i když pod vousy si občas brblá. Výpravná loutková pohádka o smutném vodníkovi a jeho nešťastné lásce, která nakonec k naplnění dojde.

scénář: Marie Třešňáková
režie: František Xaver Watzl
výroba scény: Petr Abbe Hroš, F. X. Watzl
loutky: Luděk Burian
druh loutek: marionety
hrají: Petr Abbé Hroš, Martin Jurajda, Kateřina Pokorná/Monika Kubová

O souboru
Loutkové divadlo Dokola
Narození: divadlo (tehdy divadýlko) vzniklo na přelomu roku 2008/09 jako „příjezdové divadlo“ jednoho herce (příjezdové od slova přijedeme…) na rozdíl od „zájezdového divadla“.
Název: po dlouhém ale opravdu dlouhém bádání a hledání jsme nic nevymysleli, až kdosi pronesl památnou větu „pořád něco dokola vymýšlet a zkoušet , to je na….“ a bylo to tady. Od té doby jsme loutkové divadlo DOKOLA.
Současnost: je nás více, jsme „příjezdové divadlo“ více herců, bydlíme v Táboře, máme plnou nůši menších pohádek a tvoříme i větší představení vhodná do větších divadel.
Budoucnost: moc se na ni těšíme, protože máme spoustu plánů. Ale cíl je velmi jednoduchý. Dělat pěkné věci, rozdávat radost jak malým, tak velkým a mít z toho dobrý pocit.

Kontakt: www.divadlodokola.cz


Mahairas - The Great Knife / work - in - progress
FixPoint, Paříž, Francie

29. 6. 2019 13.15
Divadlo Karla Pippicha
25 minut / od 10 let

O inscenaci
„Jsem mrtvý? Nebo ne? Kde to jsem? Kdo jsou tito lidé? Cítím se, že bych mohl lítat. Ale ne, autem to bude lepší. Ach, prosím, nedotýkej se mě.“ Příprava mrtvého začíná. Dva funebráci vás provedou jednou neuvěřitelnou podívanou. Jsou pyšní na to, že dělají maximum pro to, aby se postarali o vše, co potřebujete. Ale mezi živými a mrtvými se mohou brzy stát oběťmi své nemotornosti a situace se může rychle zvrtnout v katastrofu. Když pracujete dlouhou dobu v pohřebních službách, může se vám zdát, že smrt je jen vstupní branou (počátkem). Neznamená konec. Je to o tom, že opustíte přítomnost a začnete se ubírat do dalšího stádia.
Mahairas je fraška a klauniáda, při které berou loutky život do svých rukou a kde se snoubí pohyb s hudbou, které nás přenesou na druhou stranu…

Autor: Eirini Patoura
Režie: Nancy Rusek
Scénografie: Stefano Perocco
Loutky: Evandro Serodio
Hudba: Merle-Anne Prins-Jorge
Hrají: Eirini Patoura a Deborah Weber

O souboru
FixPoint je profesionální soubor věnující se fyzickému divadlu a poskytuje pestré zázemí pro různé umělce, klauny, mimy, tanečníky a loutkáře. Napříč všemi těmito disciplinami se zaměřuje i na současný přístup k umění loutkového divadla. Sídlí v Paříži a jeho uměleckou ředitelkou je Eirini Patoura.
Inscenace vznikají improvizací v inspirativním prostředí, které je složeno z mezinárodních performerů a tvůrců, kteří spolupracují velmi úzce a intenzivně. FixPoint pracuje s různými národnostmi a formami a rozvíjí umělecký jazyk, který promlouvá přímo ke smyslům i podvědomí.

Kontakt: fixpointtheater@gmail.com


Věci
Divadlo Bufet, Praha

29. 6. 2019 15.00
Stan za Divadlem Karla Pippicha
45 minut / od 5 let

O inscenaci
Myslíte si, že je váš zubní kartáček dobrý herec?
Zajímá vás, proč už zase vaše kladivo žárlí na vysavač?
Máte doma obyčejné nebo naopak neobyčejné věci a chcete je vidět v akci?
Váš předmět náš podnět!
Přineste Věci a uvidíte Věci!
Improvizované představení s věcmi, které přinesou diváci.

Autor hry nebo dramatizátor: Věci
Dramaturgická úprava: Věci, Diváci, Petr Reif
Režie: Věci, Diváci, Petr Reif
Scénografie: Věci
Loutky: Věci
Druh loutek: Věci
Hrají: Věci, Diváci, Petr Reif

O souboru
Divadlo Bufet je závislé divadlo. Působí od roku 2009. Vznik podnítili absolventi KALD DAMU. Zkoumá hranice divadla ve vztahu herec-divák-prostor. Vytvořilo představení pro 1-2 diváky a 1-2 herce -„Divadelní stan Áčko“. Pro 4 diváky a žádného herce – „Plovárna“. Provozuje pohyblivý kulturní prostor v autobuse – Autobuf – do něhož vznikly inscenace „Řídič“, „Prasečiny“,“Podbízivé lákadlo“, „Unhappy happy“, „Jacek staví dům“. V představení „ŠKODA 1981“ zapojili přímo do inscenace reálné systemické (rodinné) konstelace pod vedením kouče Jana Bílého. Věří, že lze vytvořit něco, co tu ještě nebylo.

Kontakt: www.divadlobufet.cz


Unhappy happy
Divadlo Bufet, Praha

28. 6. 2019 22.00
29. 6. 2019 22.00
Za divadlem Karla Pippicha
45 minut / od 13 let

O inscenaci
„Čelní laloky… k čemu jsou dobré? Doktore, je tady pro vás nějaká práce. Pozor, ještě nejsem slepý, slepotu jen předstírám, abych se s ní naučil žít. Jestli jste něčemu nerozuměli, tak se omlouvám, není to vaše chyba.“
režie: Jan Kačena
scénografie: Bio Masha
hraje: Petr Reif

O souboru
Divadlo Bufet je závislé divadlo. Působí od roku 2009. Vznik podnítili absolventi KALD DAMU. Zkoumá hranice divadla ve vztahu herec-divák-prostor. Vytvořilo představení pro 1-2 diváky a 1-2 herce -„Divadelní stan Áčko“. Pro 4 diváky a žádného herce – „Plovárna“. Provozuje pohyblivý kulturní prostor v autobuse – Autobuf – do něhož vznikly inscenace „Řídič“, „Prasečiny“,“Podbízivé lákadlo“, „Unhappy happy“, „Jacek staví dům“. V představení „ŠKODA 1981“ zapojili přímo do inscenace reálné systemické (rodinné) konstalace pod vedením kouče Jana Bílého. Hraje improvizované představení s proměnou scénografii a rekvizitami co přinesou diváci – „Věci“. Pro klasické divadelní prostory vytvořilo činoherní inscenaci „Můj šéf je debil“. Věří, že lze vytvořit něco, co tu ještě nebylo.

Kontakt: www.divadlobufet.cz


#kamarádi
Za dveřmi, ZUŠ Chlumec nad Cidlinou

29. 6. 2019 15.00
Divadlo Karla Pippicha Slavoj
30 minut / od 12 let

O inscenaci
#kamarádi je první autorské představení našeho souboru, ve kterém jsme se pokusili zamyslet nad dnešní dobou, dobou internetu, sociálních sítí, nebezpečím, vlivem....
Autor hry nebo dramatizátor: soubor
Dramaturgická úprava: soubor
Režie: Romana Hlubučková a soubor
Scénografie: soubor
Loutky: soubor
Druh loutek: maňásci
Hrají: Martina Ettelová, Eliška Hanušová, Adéla Křepelová, Lada Mrňáková, Lucie Poskočilová, Kateřina Šarounová, Lukáš Haltuf, Jakub Šaroun

O souboru
Za dveřmi je dobrá parta, která divadlo hraje již několik let.

Kontakt: www.zuschlumec.cz


RAW - syrový, drsný, nezpracovaný, odřený, nezkušený, otevřený
Sleď pod kožichem, Praha

29. 6. 2019 19.00, 22.30
DIVADLO KARLA PIPPICHA Slavoj
30 minut / od 12 let

O inscenaci
Člověk žijící, člověk umírající. Smrt, loutky a my. „Co si dáte zahrát na pohřbu?“

Režie: Edita Valášková a Šimon Dohnálek
Scénografie: Rufina Bazlová
Hrají: Edita Valášková a Šimon Dohnálek

O souboru
Představení vzniklo ve spolupráci s neziskovou organizací Cesta domů, která poskytuje umírajícím paliativní péči. Co jsou smrt a umírání? Tabu nebo každodennost?

Kontakt: Šimon Dohnálek, simon.dohnalek@gmail.com


O HODINĚ NAVÍC aneb Potlach v hustníku
Naivní divadlo, Liberec

29. 6. 2019 20.00
Divadlo Karla Pippicha
45 minut / od 6 let

O inscenaci
Hlavními hrdiny jsou sourozenci Maruška a Honzík, kteří žijí pouze s tatínkem kdesi v panelákovém bytě na okraji velikého města. Jednou se však otec rozhodne vzít své děti na noc do lesa, kde trávil dětství se svým tátou – trampem on. Zavede je do staré trampské osady, ukryté v opuštěném lomu hluboko v lesích. Netuší, že v osadě jeho mládí se tu noc koná sraz trampů, řečený potlach. A tak zde dětem představí řadu starých známých podivného vzezření a ještě podivnějších jmen: Bobra, Rádio, Šedého vlka či třeba Kachnu…
A jelikož právě trampové „zavírají les“ a připravují ho na blížící se zimu, zůstanou všichni vzhůru až do onoho kouzelného okamžiku, kdy se čas posune o hodinu nazpět. V ten moment se začnou dít věci, o kterých se dětem a trampům nejspíš nikdy ani nezdálo…
Inscenace vznikla ke 100. výročí českého trampingu a slouží zároveň jako příspěvek Naivního divadla k debatě o přínosu či škodlivosti posunu času.

Autor: Vít Peřina
Režie: Tomáš Dvořák
Výprava: Ivan Nesveda
Hudba: Miroslav Ošanec
Hrají: Diana Čičmanová, Michaela Palaščáková, Markéta Sýkorová, Filip Homola, Petr Jelínek, Adam Kubišta, Dominik Migač, Miroslav Ošanec, Marek Sýkora, Antonín Týmal

O souboru
Naivní divadlo Liberec vzniklo v roce 1949 coby jedno z prvních profesionálních českých loutkových divadel a letos tak oslaví 70 let své existence. Patří ke špičce současného loutkového divadla a hraje především pro děti a mládež. Každé dva roky je organizátorem mezinárodního festivalu Mateřinka, zaměřeného na loutkové inscenace pro děti předškolního věku. Naivní divadlo programově klade důraz na původní autorskou tvorbu a především se vytrvale snaží o produkci inscenací loutkových, bez ohledu na to, zda se pod pojmem loutka skrývá figurativní, objektové či jakkoliv jinak výtvarné divadlo. Od roku 1991 je jeho ředitelem Stanislav Doubrava.

Kontakt: www.naivnidivadlo.cz


Tři siláci na silnici
Divadlo Alfa, Plzeň

30. 6. 2019 15.00
Divadlo Karla Pippicha
50 minut / od 6 let

O inscenaci
Pohádková komedie o tom, že síla není vše a že táhnout za jeden provaz se vyplatí.
Inscenace o třech hrdinech, kteří jsou bratři, jak se patří. Jsou to totiž náramní siláci. Jenomže doposud svou sílu před okolním světem tak trochu ukrývali. Celý svůj dosavadní život totiž strávili doma u maminky. Tři bratři si žili, no jako ta prasátka v žitě. A ne a ne opustit rodné hnízdo. Jenže jednoho dne už jejich mámě došla trpělivost. Řekla jim, že musí vyrazit do světa. Napekla jim na cestu buchty a dala jim také několik rad. Nejdůležitější byla samozřejmě rada třetí a poslední: „Nezapomeňte, že nejsilnější budete pouze tehdy, když své síly spojíte!“ Jenže právě tuhle radu tři bratři nejspíše na odchodu neslyšeli, anebo jí neporozuměli.

Režie: Tomáš Dvořák
Výprava: Ivan Nesveda
Dramaturgie: Petra Kosová
Hudba: Petr Vydarený
Druh loutek: marionety
Hrají: Martin Bartůšek, Petr Borovský, Martina Hartmannová, Jakub Hora, Josef Jelínek, Robert Kroupar, Radka Mašková, Marie Mrázková, Petr Vydarený

O souboru
Divadlo ALFA dlouhodobě patří k významným kulturním institucím města Plzně a plní nezastupitelnou úlohu v procesu kulturní a estetické výchovy především mladé generace (od předškolního věku po střední i vysoké školy, mladé dospělé publikum), jíž nabídkou své kulturní služby poskytuje zajímavou alternativu k převažující „mělké“ mediální či hospodské kultuře. Je reprezentantem soudobé kulturní vyspělosti města Plzně, Plzeňského kraje a potažmo celé České republiky v návaznosti na unikátní dědictví minulosti. Velmi často reprezentuje českou divadelní kulturu v zahraničí.

Kontakt: www.divadloalfa.cz


Honza Pták
Studio DAMÚZA, Praha

30. 6. 2019 15.00, 17.00
Divadlo Karla Pippicha
35 minut / od 5 let

O inscenaci
Byl jednou jeden Honza. Honza byl pták. Na jednoho ptáka docela velký příběh. Loutková pohádka o tom, kam až můžete dojít, když neumíte lítat. Dva vypravěči, jedna loutka, vozembouch a něco jako flašinet.
Scénografie: Mária Kromárová
Hrají, koncept, režie: Šimon Dohnálek a Daniel Horečný

O souboru
Studio DAMÚZA působí na divadelní scéně již od roku 1999. Bylo spjato se stejnojmenným prostorem ve středověkém sklepení domu Řetězová 10 na Starém městě. V červnu 2004 o tento prostor DAMÚZA přišla a chvíli hledala svoji tvář mimo jiné jako stálý host divadla Na Zábradlí.
V současné době se pod značkou DAMÚZA skrývá produkční a producentská jednotka podporující neotřelé divadelníky, hudebníky a ostatní především vizuální umělce, kteří nechtějí zapadat do běžného divadelního provozu, ale chtějí objevovat, provokovat, zkoumat.

Kontakt: www.damuza.cz

Kar
Fekete Seretlek a Studio DAMÚZA, Praha

30. 6. 2019 21.30
Divadlo Karla Pippicha
60 minut / od 10 let

O inscenaci
Během smuteční večeře, během cinkání skleniček a klidného doprovodu smuteční kapely, se místo klidného rozloučení začnou odehrávat střípky ze života minulé osoby. Ta skrz náhodné pohyby číšníka, skrz nenápadné kombinace hudby, slov a předmětů, ožívá, tak jako ožívá i představivost hostů. Ti se opojení vínem začnou vžívat do minulosti, až se nakonec sami stanou postavami příběhu o Anně Karenině.
Kabaret ruského realismu staví a nastoluje dramaturgii živou, živočišnou, autorsky zpracovanou hudbou, postavenou na základě ruských tradic. Harmonika, perkuse, housle, cello, basa a pěti hlas provede metamorfózu hudby a divadla, kabaretu a intimních scén pohyblivých předmětů. Rytmika stoupá do poslední chvíle, ve které se (před dveřmi smrti) najednou divák a herec octnou opět na začátku - u stolu se skleničkou vína v ruce.

Režie: Matija Solce
Scénografie: Marianna Stránská
Hudba: Matija Solce
Hrají: Pavol Smolárik, Anna Bubníková, Jiří N. Jelínek, Ivo Sedláček, Matija Solce, Jan Meduna

O souboru
Studio DAMÚZA působí na divadelní scéně již od roku 1999. Bylo spjato se stejnojmenným prostorem ve středověkém sklepení domu Řetězová 10 na Starém městě. V červnu 2004 o tento prostor DAMÚZA přišla a chvíli hledala svoji tvář mimo jiné jako stálý host divadla Na Zábradlí.
V současné době se pod značkou DAMÚZA skrývá produkční a producentská jednotka podporující neotřelé divadelníky, hudebníky a ostatní především vizuální umělce, kteří nechtějí zapadat do běžného divadelního provozu, ale chtějí objevovat, provokovat, zkoumat.

Kontakt: www.damuza.cz


Mimoň
Divadlo DRAK, Hradec Králové

1.7. 2019 13.00
Divadlo Karla Pippicha
45 minut / od 6 let

O inscenaci
Vesmírné putování s hrdinou, který je tak trochu jiný. Autorská inscenace inspirovaná osudy dětí s Aspergerovým syndromem.

Scénář: Tomáš Jarkovský a Jakub Vašíček
Režie: Jakub Vašíček
Výprava: Tereza Venclová
Hudba: Daniel Čámský
Dramaturgie: Tomáš Jarkovský
Hrají: Dominik Linka, Luďek Smadiš, Petra Cicáková, Pavla Lustyková, Filip Huml

O souboru
Divadlo Drak bylo založeno v roce 1958 a záhy se stalo nejen oblíbeným loutkovým divadlem, ale také spolutvůrcem rozvoje celého českého a posléze světového loutkářství. Mnohé jeho inscenace přinesly neotřelé a často objevné postupy, za které získalo mnoho cen doma i v zahraničí. Jeho působnost tedy sahá daleko za hranice regionu a značka Divadla Drak má mezinárodní renomé.
Divadlo Drak hraje svá představení pro nejširší věkovou adresu. Od dopoledních představení pro děti z mateřských školek a škol, přes sobotní představení pro celou rodinu, až po večerní představení věnovaná dospívajícím a dospělým divákům. Vedle toho rozvíjí také velkou šíři dalších tvůrčích aktivit, které z něj činí otevřenou a moderní kulturní instituci.

Kontakt: www.draktheatre.cz


Já, ty a to
Studio DAMÚZA, Praha

1.7. 2019 11.00
MED
35 minut / od 10 měsíců do 3 let

O inscenaci
Tanečně-pohybová inscenace pro batolata od 10 měsíců do 3 let a jejich rodiče.
Svět je kulatý, svět se točí. Pojďte se točit taky! Vydejte se společně s kosmonauty na dobrodružnou cestu galaxií, třeba na svítící planetu nebo planetu z heboučkého plyše! Tanečníci provedou nejmenší diváky světem kolem dokola.
Představení nabízí dětem první kontakt s divadlem - respektuje jejich potřeby a citlivě je uvádí do světa pohybů, zvuků a dotyků. Už od 10 měsíců si totiž miminka začínají pamatovat věci kolem sebe a svět, který bezprostředně nevidí, pro ně už začíná existovat.

Koncept, režie: Karolína Křížková
Hudba: Jůlie Lupáčová
Scénografie: Karolína Jansová
Hrají: Karolína Křížková a Andrej Lyga

O souboru
Studio DAMÚZA působí na divadelní scéně již od roku 1999. Bylo spjato se stejnojmenným prostorem ve středověkém sklepení domu Řetězová 10 na Starém městě. V červnu 2004 o tento prostor DAMÚZA přišla a chvíli hledala svoji tvář mimo jiné jako stálý host divadla Na Zábradlí.
V současné době se pod značkou DAMÚZA skrývá produkční a producentská jednotka podporující neotřelé divadelníky, hudebníky a ostatní především vizuální umělce, kteří nechtějí zapadat do běžného divadelního provozu, ale chtějí objevovat, provokovat, zkoumat.

Kontakt: www.damuza.cz

Pes a drak
100 opic, Praha

1.7. 2019 15.00, 17.00
Stan za Divadlem Karla Pippicha
40 minut / od 4 let

O inscenaci
Pohádka o pejskovi, kterého všude vyháněli. Nezdálo se totiž, že by – při tom jak vypadal, byl normální. A také že nebyl. Byl totiž kouzelný, což nikdo netušil. Tedy... ani on to netušil. Než to však pejsek zjistil, musel odhalit záhadu létajícího čaroděje, najít krále a zatančit si s drakem.
Co taky jiného s takovým drakem dělat, že?
Sólový projekt Dominika Tesaře

Režie: Dominik Tesař
Výprava: Dominik Tesař
Hudba: Dominik Tesař
Hrají: Dominik Tesař

O souboru
100 opic má mnoho odlišných grimas. Jako pouliční divadlo jsou opice výtvarné, hudební, rabiátské a atraktivní – chůdy, masky, akční loutkohra, oheň. Vědomě navazujeme na tradici burleskních mystérií a středověkých svátků bláznů, kdy se svět stavěl naruby.

Kontakt: www.divadlo100opic.cz

Zuna
Divadlo Continuo, Malovice

2. 7. 2019 15.00, 17.00
Stan za Divadlem Karla Pippicha
50 minut / od 5 let

O inscenaci
Autorská loutková pohádka „ZUNA“ je inspirovaná několika magickými příběhy z různých části světa a zpracovává téma odpovědnosti z vlastního rozhodnutí, překonání strachu a síly našich činů. Vypráví o malé holčičce, která má neobyčejný kouzelný dar a ocitla se ve světě lidí. Brzy však pozná, co dokáží napáchat zloba, chamtivost a nevraživost s láskou a našimi nejhlubšími sny. Putuje neznámým světem a na své cestě objeví sílu přátelství a laskavosti tam, kde je ostatní lidé nevidí a nikdy nenaleznou… Nebo copak vy jste někdy slyšeli, co si vyprávějí žížaly? Ne? Tak to byste tedy měli…

Koncept a režie: Natálie Vaňová
Loutky a scénografie: Filip Bednár
Dramaturgie a režijní spolupráce: Kateřina Šobáňová
Výtvarná spolupráce a kostýmy: Helena Štouračová
Hudba: Filip Bednár
Světelný design: Jiří Šmirk
Hrají: Natálie Vaňová a Filip Bednár

O souboru
Divadlo Continuo vzniklo už v roce 1990. Založili ho manželé Štouračovi, když se setkali na DAMU. Dva roky nato se odstěhovali do jižních Čech na Švestkový dvůr, usedlost pětadvacet kilometrů od Českých Budějovic.
Od fyzického divadla přešli k pouličnímu a snovému, k jejich nejznámějším inscenacím patří rozhovory s nenarozenými dětmi nazvané Klobouk, hvězdy, neštovice, dále Letokruhy oceněné na festivalu v Lublinu či projekt Krajina na znamení. Pavel Štourač stojí i za festivalem Kratochvílení, za nějž získal v roce 2004 Cenu Divadelních novin.
Projekty Continua vznikají stylem workshopů, jichž se účastní herci, výtvarníci i muzikanti z celé Evropy, kteří se sjíždějí na prázdniny do jižních Čech. První inscenace tohoto seskupení vycházela z principů nového cirkusu, časem však akrobacie ustoupila a nahradila ji právě poetika, výtvarnější přístup a snovější obrazy, které po divákovi nechtějí ani tak údiv nad výkony herců, jako spíš vnitřní údiv nad posunem ve vlastní duší způsobený představením.

Kontakt: www.continuo.cz


Mea culpa
Divadlo Continuo, Malovice

2. 7. 2019 20.00
Divadlo Karla Pippicha
50 minut / od 14 let

O inscenaci
Sólová inscenace, ve které se snoubí fyzické divadlo a práce s maskami; v anglickém nebo francouzském jazyce.
Projekt čerpá inspiraci ze samých kořenů africké kultury, jejích rituálů, hudby, příběhů, rytmů, barevnosti i všudypřítomné spirituálnosti, která je kombinací původních přírodních náboženství a importovaných světových náboženských systémů. Na pozadí této reality vypráví Charles Nomwendé Tiendrebéogo příběh moderních dějin Afriky, protknuté krveprolitím, genocidou, korupcí a nekončícím krvavým bojem o moc.

Koncepce, režie, scénografie: Charles N. Tiendrebéogo (BF)
Umělecká supervize: Pavel Štourač (CZ)
Dramaturgie: Charles N. Tiendrebéogo (BF), Pavel Štourač (CZ)
Masky: Collette Roy (CH)
Hudba: Elia Moretti (IT)
Hrají: Charles N. Tiendrebéogo (BF)

O souboru
Divadlo Continuo vzniklo už v roce 1990. Založili ho manželé Štouračovi, když se setkali na DAMU. Dva roky nato se odstěhovali do jižních Čech na Švestkový dvůr, usedlost pětadvacet kilometrů od Českých Budějovic.
Od fyzického divadla přešli k pouličnímu a snovému, k jejich nejznámějším inscenacím patří rozhovory s nenarozenými dětmi nazvané Klobouk, hvězdy, neštovice, dále Letokruhy oceněné na festivalu v Lublinu či projekt Krajina na znamení. Pavel Štourač stojí i za festivalem Kratochvílení, za nějž získal v roce 2004 Cenu Divadelních novin.
Projekty Continua vznikají stylem workshopů, jichž se účastní herci, výtvarníci i muzikanti z celé Evropy, kteří se sjíždějí na prázdniny do jižních Čech. První inscenace tohoto seskupení vycházela z principů nového cirkusu, časem však akrobacie ustoupila a nahradila ji právě poetika, výtvarnější přístup a snovější obrazy, které po divákovi nechtějí ani tak údiv nad výkony herců, jako spíš vnitřní údiv nad posunem ve vlastní duší způsobený představením.

Kontakt: www.continuo.cz


bludištěM
Tomáš Jireček a Martin Hak, Pardubice, Choceň

1.7. 2019 21.00
MLK / terasy
90 minut / od 14 let

O inscenaci
Autorská divadelní inscenace výsledků badatelských výprav do hlubin našich mužských bludišť. Divadelní projekt spojující improvizaci a řemeslo vypravěčů na jednom jevišti.
Inscenace, která hledá odpověď na otázky „Proč bloudíme?“ a „Kam se poděli moudří a silní muži?“ Jedna z cest jak odpovědět je, že v tom hledání nebudeme sami. Jiná z cest říká „Najdi a poznej své čtyři mocné síly a nauč se jejich řeč“.

Režie: Tomáš Jireček a Martin Hak
Hrají: Tomáš Jireček a Martin Hak

O souboru
Dva profíci - Tomáš Jireček a Martin Hak se v roce 2016 sešli ve společném divadelním projektu bludištěM, kde spolu improvizace a vypravěčství existují na jednom jevišti

O Martinovi se dočtete více na jeho webových stránkách www.vypravec.com.
Tomáš má taky svůj web: www.tomasjirecek.cz, hraje s divadelně improvizační skupinou Paleťáci a skrze impro vzdělává.

Kontakt: www.bludistem.cz

Sněhurka a sedm trpaslíků
Divadlo Víti Marčíka, Drahotěšice

3. 7. 2019 15.00
Za Divadlem Karla Pippicha
45 minut / od 3 let

O inscenaci
Jedna z nejstarších her našeho divadla. Poprvé ji zhlédly děti v MŠ Lipenská v Českých Budějovicích 13. září roku 1993 v 8.30. K dnešnímu dni má tato inscenace za sebou 2364 repríz (plus mínus 299), v nichž se po boku mého otce postupně vystřídalo několik spoluhráčů: Katřina Walterová-Šusterová (v letech 1993 - 1996), Josef Kašpar a Alena Švecová - Kašparová (1996-1999) a od roku 2000 Pavel Šmíd. No a nyní začal s tátou tahat za provázky i náš Jarda.

Scénář, režie a hudba: Vítězslav Marčík
Výprava: Simonetta Šmídová, Jan Růžička
Výroba loutek: Josef Hanush, Petr Sláma
Hrají: Vítězslav Marčík a Jaroslav Marčík

O souboru
Jsme rodinné divadlo žijící na statku v Drahotěšicích, s poštou a policejní stanicí v Hluboké nad Vltavou. A i když často hraji a jsem na jevišti sám, tak bych bez své ženy, dětí a teď i zetě, vnoučat, snach a babiček, jedna s námi bydlí a občas i hraje, i bez táty a tchána (oba jsou už mrtví), ale i našich přátel a známých, hrát prostě nemohl.

Kontakt: www.vitamarcik.cz

Moravské pašije
Divadlo Víti Marčíka, Drahotěšice

3. 7. 2019 21.30
Za Divadlem Karla Pippicha
45 minut / od 12 let

O inscenaci
Tato inscenace je připravena pro předvelikonoční – postní dobu. Stále méně lidí ví, proč se Velikonoce slaví, a slovo „pašije“ začíná být velmi cizí. Tradice pašijí se vytrácí a nebo zůstává jen v kostelích. Přitom pašije – příběh o utrpení a smrti Ježíše Krista – mají velkou a bohatou historii. V každé obci se před Velikonoci pašije hrály, zpívaly, ztvárňovaly. V historii nacházíme krásná hudební díla a divadelní představení, jež se věnují tomuto tématu.
„Moravské pašije“ chtějí přispět k obnovení těchto tradic. Víťa Marčík přichází s pašijemi, které ztvárnil svým osobitým způsobem – lidovou formou, jako vypravěč a loutkář. Vážné téma hraje komediant, který u všeho byl, vše viděl a díky jeho vyprávění bude i divák vtažen do tohoto příběhu.

Scénář, režie: Vítězslav Marčík st.
Scéna: Vítězslav Marčík, Eva Marčíková, Pavel Krejčí
Loutky: Eva Marčíková
Hudba: Vítězslav Marčík ml.
Hrají: Vítězslav Marčík a Vítězslav Marčík ml.

O souboru
Jsme rodinné divadlo žijící na statku v Drahotěšicích, s poštou a policejní stanicí v Hluboké nad Vltavou. A i když často hraji a jsem na jevišti sám, tak bych bez své ženy, dětí a teď i zetě, vnoučat, snach a babiček, jedna s námi bydlí a občas i hraje, i bez táty a tchána (oba jsou už mrtví), ale i našich přátel a známých, hrát prostě nemohl.

Kontakt: www.vitamarcik.cz

 

El kapitán
Nebezpečné divadlo, Praha

3. 7. 2019 22.30
MLK / sklep
45 minut / Vhodné pro odrostlejší děti s dobrodružnými sklony a doprovodem.

O inscenaci
Groteskní skeče Nebezpečného divadla staví na scénografických efektech a na sebevražedných akcích loutek, často pečlivě vyřezaných z kořenové zeleniny, či z jiných neobvyklých materiálů a většinou končících svůj krátký jevištní život rozřezáním, rozdrcením v mixéru, či rozmetáním explozí.
Všem vystoupením předchází důkladná teoretická příprava, jdoucí ovšem ruku v ruce s absencí praktických zkoušek. Výsledná technologická a přednesová improvizace tak vytváří napětí a vnáší do děje prvek nevypočitatelnosti a reálného nebezpečí, mnohdy ohrožujícího nejen herce, ale i diváky. První řada je jen pro odvážné!

Námět, režie, scénografie, interpretace: Václav Krčál, Mikuláš Adamovský, Václav Mašek, František Antonín Skála

O souboru
Nebezpečné divadlo je kultovní soubor loutkového divadla, vedený výtvarníkem Františkem Antonínem Skálou. Sdružení, které je prakticky nemožné spatřit, vystupuje velice zřídka a také zpravidla neveřejně.
Nebezpečné Divadlo, tvořící jednu z aktivit tajemné multioborové skupiny LSJ, pracuje s klasickým formátem loutkového divadla, ve kterém nahrazuje dramatické situace reálným nebezpečím a kde všechny postavy zpravidla postupně dospějí k nešťastnému konci.

Kontakt: František A. Skála, frudi@seznam.cz


Neviditelní
Bratislavské bábkové divadlo, Slovensko

4. 7. 2019 13.00
MED
50 minut / od 5 let

O inscenaci
Lochnesská příšera, elfové, yetti, draci a trpaslíci. Domněnky o jejich výskytu mezi námi kolují po generace. Kde se bere víra v tyto stvoření? Je jejich existence opravdu jen povídačkou pro malé děti? Naši badatelé cestují prostorem a časem a umožňují divákům nahlédnout do světa stvoření, které žijí za hranicemi našeho vidění. Někdy však nezbývá než věřit.
Inscenace od autorek z progresivního divadelního uskupení ODIVO, odkrývá před diváky originálním způsobem záhadný svět bytostí, jejichž existence nikdy nebyla vědecky potvrzená. Spolu s tvůrci můžeme být svědky přeměny zvuků v hudbu, materiálu v živé bytosti, slov v poezii. Hravá inscenace plná magických momentů, polechtá fantazii a přenese vás do světa vizí, snů a fantastických dobrodružných objevů. Doprovázet vás na této úžasné cestě bude hudba Juraje Haška, lídra kapely Sto múch.

Námět: Mária Danadová a Monika Kováčová
Hudba: Juraj Haško
Dramaturgie: Katarína Jánošová
Scéna, kostýmy: Ivana Macková
Režie: Mária Danadová a Monika Kováčová
Hrají: Miriam Kalinková, Anna Čonková, Adela Mojžišová, Lukáš Tandara, Peter Butkovský a.h.

O souboru
Bratislavské loutkové divadlo je místo uměleckých setkání, komunikace a sociální interakce, kde se klade důraz na kvalitu a vysokou uměleckou i lidskou úroveň. Základem je otevřená, pružná a kreativní dramaturgie, která na jedné straně reflektuje současná témata a události, celospolečenské problémy a dobu, v níž žijeme, na straně druhé se vrací ke kořenům – k zemitému a poctivému komediantství starých kočovných loutkářů, k moudrosti pohádek, k dojemnosti klaunů a k radosti ze hry. Bratislavské loutkové divadlo je kouzelný prostor, který má moc prostřednictvím umění vést lidi k toleranci a humanismu.

Kontakt: www.babkovedivadlo.sk

Spoutaný trávou
Divadlo Líšeň, Brno

45 minut / od 5 let

O inscenaci
Jevištní meditace na motivy prastarých buddhistických textů. Vyprávění nahého mnicha, císaře, generála a slona o významu nepatrných bytostí – rostoucích, běhajících, létajících i plujících.
V inscenaci zpracované texty ze sbírek Zenový kompas (Seung Sahn) a Oceán v kapse rosy (Henri Brunel) se dotýkají tématu úcty k životu v jeho nepatrných a přehlížených podobách, i obecněji smyslu života. Inscenace používá přírodní materiály, nepopisné kovové loutky z drátů i z barevného plastu. Výtvarně originální tvar vzniká souběžným použitím loutek a stínohry před i za papírovým paravenem. Hru doprovází vypravěč a hudebník na basoneto a další originální zvukové nástroje.

Scénář, režie, scéna, hudba: Pavla Dombrovská a Luděk Vémola
Loutky: Zdenka Klanicová

O souboru
Divadlo Líšeň jsme založili jako nezávislé, experimentální divadlo. Pracujeme s loutkami, maskami, objekty, pohybovou a zvukovou stylizací. Hrajeme v Brně, po celé republice i na zahraničních festivalech. Pro širokou veřejnost i školy uvádíme naše inscenace, workshopy a doprovodné vzdělávací programy. Zaměřujeme se také na lidskoprávní a politická témata. Dlouhodobě spolupracujeme s romskými tanečníky a muzikanty. Navštěvujeme znevýhodněné publikum v ústavech a stacionářích. Pořádáme festivaly. V místě svého sídla – Brně-Líšni se podílíme na komunitním rozvoji obce a iniciovali jsme vznik spolku Líšeň sobě.

Kontakt: www.divadlolisen.cz

Popolvár
Bratislavské bábkové divadlo, Slovensko

4. 7. 2019 17.00
Divadlo Karla Pippicha
55 minut / od 5 let

O inscenaci
Popolvár? Ošklivé káčátko mezi lidmi. A mezi Slováky. Dobšinského kultovní příběh o věčně se povalujícím lenochovi a jeho proměně v „největšího muže na světě“. Jak je možné, že se z ostudy rodiny stane hvězda celé země, která zachrání princeznu i před černokněžníkem a jeho bezmeznou mocí? Popolvár je záhadou. Nebo ani ne? Možná si jen nevěřil a nikdo nevěřil jemu. Dobrodružná loutková inscenace o pohledu na sebe sama i na ostatní, o sebevědomí, pýše a pokřivených zrcadlech. Slovenské klasiky se ujali tvůrci z legendárního českého souboru Buchty a loutky. Nekonvenčně, s humorem a odvážně zkombinovali dvě verze tohoto příběhu: Popolvár hnusná tvář a Popolvár největší na světě.

Předloha: Pavol Dobšinský
Text: kolektiv a Kateřina Schwarzová
Dramaturgie: Peter Galdík
Scéna, kostýmy: Markéta Plachá
Loutky: Soňa Mrázová
Hudba: Vít Brukner
Režie: Marek Bečka, Zuzana Bruknerová, Radek Beran
Hrají: Michal Adam, Mirka Dudková, Róbert Laurinec, Ľubomír Piktor, Lukáš Tandara

O souboru
Bratislavské loutkové divadlo je místo uměleckých setkání, komunikace a sociální interakce, kde se klade důraz na kvalitu a vysokou uměleckou i lidskou úroveň. Základem je otevřená, pružná a kreativní dramaturgie, která na jedné straně reflektuje současná témata a události, celospolečenské problémy a dobu, v níž žijeme, na straně druhé se vrací ke kořenům – k zemitému a poctivému komediantství starých kočovných loutkářů, k moudrosti pohádek, k dojemnosti klaunů a k radosti ze hry. Bratislavské loutkové divadlo je kouzelný prostor, který má moc prostřednictvím umění vést lidi k toleranci a humanismu.

Kontakt: www.babkovedivadlo.sk 

 

Angatar
Přespolní, Březnice

1. 7. 2019 v 19.00 a ve 22.45
2. 7 2019 v 19.00 a ve 22.45
Slavoj Divadla Karla Pippicha
25 minut / od 11 let

O inscenaci
Obrazy z přerodu chlapce v muže mezi Eskymáky. Platí to, i když se to stalo bez svolení a beze svědků? A jak unést takovou situaci?

Předloha: na motivy příběhu Ztracený Eskymák Miloslava Stingla za použití básní ze sbírky Písně vrbovýho proutku
Dramatizace: Josef Pekárek a Jakub Jílek
Dramaturgie: Josef Pekárek a Jakub Jílek
Scéna, kostýmy: Josef Pekárek
Loutky: Josef Pekárek a Jakub Jílek
Hudba a hudební doprovod: Jakub Jílek
Režie: Josef Pekárek a Jakub Jílek
Hrají: Josef Pekárek a Jakub Jílek

O souboru
Spřízněné duo dvou účastníků Loutkářské konzervatoře ze Vševil a Strakonic zkoušející nové možnosti loutkového divadla.

Kontakt: josefpekarek11@seznam.cz